Esettanulmány – B2B cég piaci újrabevezetése pr eszközökkel
Mit tehet egy informatikai cég, mely egy nagyvállalat fejlesztő partnere volt, de termékét szeretné elérhetővé tenni szélesebb körnek is? Klasszikus pr eszközökhöz nyúl.
A kiindulás
A CallTec Consulting az MKB Euroleasing számára fejlesztett flottakezelő szoftvert, ám szeretett volna a termékkel kilépni a szélesebb piacra. A megoldása az egyik legjobb a piacon, de egy szűk rétegen kívül kevesen ismerték a céget és a flottakezelő szoftvert.
A cél
Egy mondatban összefoglalva: ismertté tenni a terméket és a céget a célcsoport és a szélesebb szakma számára. Ennek eszköze a szakértői státusz erősítése és a brand (újra)bevezetése a flottakezelési piacra. A közvetlen határidő a 3 hónap múlva következő rendezvény volt, mely az ország legnagyobb szakmai konferenciája – addigra kellett elkészülnie minden online és offline anyagnak, és a szakértői státusz megalapozásának is.
A megvalósítás – online felület
Első körben a cég vizuális elemeit kellett ráncba szedni, az arculati elemekkel és az online megjelenéssel együtt. A honlap viszonylag régen készült, nem felelt meg a mai kor elvárásainak, főleg nem egy innovatív, piacvezető pozícióra törekvő informatikai fejlesztő cég részére.
A cég logója adott volt, a kék színt és a betűformákat igyekeztünk megtartani, ám először néhány grafikai pontosítást kellett elvégeznünk. Így lehetővé vált, hogy a megújult logó és a színvilág a többi arculati elemen és a honlapon is végig tudjon vonulni. Ezen túl választottunk egy képet, melyet szintén az arculati elemek nagy részén alkalmaztunk: ez az elsuhanó autó volt, mely a sebességet, az innovációt, a technikát és az autóipari helyzetet volt hivatott jelképezni.
A honlapon újra írtuk a szövegeket, részletes leírásokkal a cégről, a termékekről, a termék tulajdonságokról és előnyökről. SEO szempontok figyelembevételével, kulcsszókutatással támogattuk a szöveges anyagokat, hogy ne csak informatív, de keresőbarát tartalmak jöjjenek létre. Természetesen reszponzív, mobilbarát honlap született.
Kiemeltük az elismeréseket és a fontosabb sajtómegjelenéseket, ezzel is a bizalmat építve a látogatgatókban. Különböző célcsoportokra szabott termékbemutató oldalakat készítettünk és hangsúlyos CTA (call to action) gombokat helyeztünk el a honlapon. Kiemelt szerepet kaptak a referenciák, mint az egyik legfontosabb pozícionáló üzenet.
Arculati elemek
Mind a jövőbeni kapcsolatépítésre, mind a két napos konferenciára fel kellett készíteni a céget, így számos marketingkommunikációs eszközt kellett előállítanunk.
Névjegykártya, boríték, levélpapír, mappa, brosúra, jegyzetfüzet, toll, roll-up került a portfólióba:
Sajtómegjelenések
A brandinggel párhuzamosan elkezdődött a cég és az ügyvezető szakértő státuszának erősítése a szakmai sajtóban és a szélesebb körű üzleti sajtóban egyaránt. A cél az volt, hogy a szolgáltatás híre (flottakezelő szoftver) eljusson a flottamenedzserekhez és a 100 feletti gépjárműparkot kezelő cégek vezetőihez.
Ehhez egyrészt a szakmai sajtóban helyeztünk el nem fizetett cikkeket és hirdetéseket, melyekről tudtuk, hogy az őszi rendezvényen is terjeszteni fogják. Másrészt az autós és gazdasági online portálokon jelentünk meg nem fizetett, szakmai sajtóközleménnyel, melyben a flottakezelés jövőjéről írtunk. A Forbes magazinban is interjú készült az ügyvezetővel, mivel a felsővezetői körhöz is szólni akartunk. Továbbá idegen nyelvű cikket is megjelentettünk a legnagyobb hazai, angol nyelvű folyóiratban, a Budapest Business Journalban.
A rendezvény
Mivel szponzorként és kiállítóként jelent meg a cég a Flottamenedzsment konferencián, ezért az elkészített marketingeszközökön kívül egy pulttal is készültünk, továbbá több száz darab Forbes magazint osztottunk ki a résztvevők közt, a cégről szóló cikket saját márkázott könyvjelzővel megjelölve. Így a welcome csomagba nem csak a szakmai anyag és a mappa került, de egy prémium magazin is, melyben szintén találkozhattak a látogatók a céggel.
Eredmény
A három hónapos periódus alatt minden kitűzött célt el tudtunk érni – átalakult a brand, az online és az offline megjelenés, a keresőszavakra bíztató találatokat ért el a cég és hatásos részvételt ért el a szakmai konferencián. Számos érdeklődőt és értékes lead-et tudott generálni a megjelenés, ami az egyik legfontosabb mérőszáma egy B2B pr kampánynak.
Ha tetszett a cikkünk, akkor kövesse Facebook oldalunkat további történetekért!