Hogyan használhatjuk a céges pr kommunikációban a #dollypartonchallenge lehetőségeit?
A cégek, de főleg a B2B cégek kommunikációs és pr osztályai, vagy ügynökségei naponta küzdenek a megfelelő Facebook tartalmak előállításával, nem is beszélve az Instagramról…
De mi is az a #dollypartonchallange?
A híres country-énekesnő ezzel a képpel rukkolt elő az Instáján:
Nem is akart ő egy internetes kihívást elindítani, nem gondolt rá, hogy rajongók (és olyanok, akik azt sem tudják ki ő) millió fogják lemásolni az ötletet – hol jobban, hol rosszabbul.
Most bemutatunk néhány céges példát, akik igazán jól megfogták az őrület lényegét, a cégükhöz, a brand-hez közelálló, releváns, nem erőltetett, de mégis találó, humoros tartalmat tudtak előállítani. Az a jó, hogy ezt szinte bármelyik magyar vállalkozás is meg tudná csinálni a saját termékével és egy kis kreativitással:
SoulFactors – minden sminkes, kozmetikus számára könnyen adaptálható
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Guiness – sörözők, kocsmák, craft beer barok…
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Burger King – vannak itt hamburgeres helyek?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
The Design Museum – más modern múzeumok, galériák számára is inspiráció lehet
When you’ve got an unhealthy obsession with chairs (see our touring exhibition for evidence) https://t.co/d16g9XeRDG
#dollypartonchallenge pic.twitter.com/TLJaIZHdDv— Design Museum (@DesignMuseum) January 24, 2020
Vagy éppen a londoni Természettudományi múzeum
Get you a museum that can do it all.#DollyPartonChallenge pic.twitter.com/FdoUilRHXd
— Natural History Museum (@NHM_London) January 24, 2020
BBC Earth – de bármelyik állatkert vagy kisállat-kereskedés is használhatná az ötletet
We see a bandwagon 👀 #dollypartonchallenge pic.twitter.com/O51ZU4FYpz
— BBC Earth (@BBCEarth) January 24, 2020
“De nekünk ez nem működne, nekünk unalmas B2B vállalkozásunk van” – mondta ezt a fafeldolgozó üzem:
Get timber that can do it all… #dollypartonchallenge pic.twitter.com/GnIo29YlQm
— BSW Timber (@bswtimber) January 24, 2020
Tehát a lényeg: amíg tart az őrület, addig érdemes felülni rá és kihasználni a céges kommunikációban. Két hét múlva már senki nem fog rá emlékezni…