A közösségi média használata a marketingben és a pr háza táján, de még a B2B pr területén is már rég óta megkerülhetetlen minden vállalkozás számára. Olyannyira, hogy egy Facebook vagy LinkedIn oldal megléte egyfajta bizalomépítő elemként is működik: hiánya esetén megrendülhet a bizalom az adott cégben. Joggal, hiszen sokan gondolkodnak úgy, hogy miféle cég az, amelyiknek még egy Facebook oldala sincsen.

Annak érdekében, hogy a cégek marketingesei vagy pr csapata mindig felkészültek legyenek, követniük kell különböző közösségi média blogokat. Ezáltal megismerhetik a legújabb közösségi média híreket, a bevált módszereket és esettanulmányokat. Mindezeket az információkat az iparág legjobb közösségi média blogjaiból szerezhetik be.

Függetlenül attól, hogy a saját blogodhoz keresel ötleteket, vagy a legjobb módszerek, az iparágban már elismert közösségi média blogokból történő tanulás, informálódás kiváló módja annak, hogy mindig naprakész legyél.

Ebben a cikkben összegyűjtöttem neked a 10 legnépszerűbb közösségi média blogot, amit valóban érdemes követned:

Social Media Examiner

Oldal: https://www.socialmediaexaminer.com/

2009-ben Michael Stelzner viszonylag kevés tudással rendelkezett a közösségi médiáról vagy annak működéséről, de nagyon jól tudta, hogy egy vállalkozás sikeres növekedésének fontos eszköze lehet.

A Social Media Examiner elnevezésű blogot ebben az évben indította el annak érdekében, hogy megtanulja, hogyan használhatja fel az új médiumot, és hogyan oszthatja meg ezt a tudást különböző vállalatokkal.

Ma a Social Media Examiner 450 000 e-mail feliratkozóval rendelkezik, valamint már több, mint 60 millió olvasót látott el hasznos információkkal. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy az oldal büszke lehet az elért eredményeire. Ezen kívül számos sikeres előadás is található az oldalon (beleértve podcastokat és talk show-kat is), valamint az oldal ad otthont a világ legnagyobb közösségi média marketing konferenciájának is.

A Social Media Examiner egyik kiemelkedő érdekessége az éves Social Media Marketing Industry Report, amely a leghosszabb éves áttekintés a cégek, illetve magánszemélyek közösségi média használati szokásairól, valamint ezen felületek fejlődéséről.

Sprout Social

Oldal: https://sproutsocial.com/

Sprout Social az egyik legnagyobb elérhető közösségi média menedzsment eszköz, tehát nem meglepő, hogy tudnak egyet s mást a közösségi média marketingről. A tudásukat a saját blogjukon, illetve közösségi média csatornáikon osztják meg.

A Sprout Social ismeri az interaktív tevékenységek lehetőségeit a közösségi médiában, és ezt lelkesen szemléltetik is a szerda délutánonként megrendezett #SproutChat Twitter üléseken.

Ha igazán képben akarsz lenni a trendekkel, újdonságokkal kapcsolatban, érdemes követni a Sprout Social-t.

Buffer Social

Oldal: https://buffer.com/

Buffer egy olyan közösségi média ütemezésére szolgáló eszköz, amelynek sok hasznos funkciója van, mint például az elemző funkció és a jelentések készítése. Nagyon egyszerű a használata és kompatibilis a legnagyobb közösségi média hálózatokkal, beleértve a Pinterestet is (habár ezt az ingyenes változat nem támogatja).

Miközben a szolgáltatás magánszemélyeknek és szervezeteknek is segít a közösségi média bejegyzéseik ütemezésében és időzítésében. A Buffer blog ennél mélyebben is foglalkozik azzal a témával, hogy hogyan képesek a vállalatok és más szervezetek a legjobban kiaknázni a közösségi felületeikben rejlő lehetőségeket.

Martech Blog

Oldal: https://martech.zone/

Ez a blog a folyamatosan változó technológiát és a közösségi média világát ötvözi. A blog megtanít arra, hogy a technológia és a közösségi média hogyan működnek együtt, hogy a lehető legsikeresebbek legyenek a marketing terén.

Hubspot

Oldal: https://www.hubspot.com/

A Hubspot széles körben ismert a sokoldalú marketing szoftveréről. Ez a szoftver mindenkinek valóra váltja a marketing automatizálásáról szóló álmait. És bár a termékük nem mindenkinek szól, mégis megmutatják, hogy tökéletes munkát végeznek a saját tartalommarketingjük esetében. A legrelevánsabb és legszínvonalasabb tartalommarketing tanácsokkal látnak el, amelyeket a blogjukon és hírlevelükön keresztül ingyenesen biztosítanak számodra.

Ha egy működő tartalommarketing stratégiát szeretnél látni, ezt a vállalatot és blogot kell követned.

Mashable

Oldal: https://mashable.com/?europe=true

A Mashable egy nagyon népszerű blog, amely hírek széles skáláját kínálja, a közösségi médiától kezdve a celebekről szóló pletykákig, mindent. Különböző tartalmakat találhatsz a blogon, mint például a legújabb technológiai trendekről szóló információkat, tudományos vagy szórakoztató cikkeket és még sorolhatnám.

Noha itt a tartalom sokkal változatosabb, mint a lista többi szereplője esetében, ha tisztában szeretnél lenni a technológiai világ legfrissebb híreivel vagy fejleményeivel, akkor itt a helyed.

Socialnomics

Oldal: https://socialnomics.net/

Oldaluk „About” menüpontjából merítve „a Socialnomics.com Erik Qualman’s első számú bestsellerének azonos címéből született.  Küldetésünk az, hogy folyamatosan naprakészen tartsunk titeket a technológia legfrissebb trendjeiből. Gondolj statisztikákra, tanulmányokra, történetekre és meglepetésekre. Erőfeszítéseitek miatt képesek voltunk elérni a 25 millió látogatót, és ez a szám folyamatosan növekszik.” Ez a bemutatkozás nagyjából mindent el is mond az oldalról, érdemes megnézni!

TechCrunch

Oldal: https://techcrunch.com/

A TechCrunch egy hatalmas nemzetközi hírportál, amelynek témái a kezdő vállalkozásokon át az alkalmazásokig mindent magukban foglalnak. Van egy közösségi média kategóriája is az oldalnak, amelyet naponta többször a legfrissebb közösségi média hírekkel és tanácsokkal ellátva frissítenek.

Social Media Today

Oldal: https://www.socialmediatoday.com/

A Social Media Today széleskörű segítséget nyújt minden közösségi médiával kapcsolatban felmerülő bizonytalanságod eloszlatásához.  Tartalommarketinggel, Pinteresttel, Facebookkal, Twitterrel stb. és a közösségi média stratégiai használatával kapcsolatos részleteket osztanak meg veled.

Sokszínű a blog szerkesztőinek háttere, ami a blog előnyeire is válik, mivel így képesek többfajta szakvéleményt, és perspektívát egy központi helyre gyűjteni. Ha csak egy blogot is olvasnál közösségi média témában, akkor ez legyen az.

Inc.com

Oldal: https://www.inc.com/

Ez egy újabb blog, amelynek folyóirat jellege hasonló a TechCrunch-éhoz. Sokféle üzlet-központú témát kínál. Személy szerint nagyon szeretem a vállalkozói tanácsokat. Természetesen az oldal rendelkezik egy közösségi média kategóriával is, amely egyszerre hasznos és néha elég szórakoztató is.

Az Inc.com tehát egy mindenre kiterjedő nagyszerű üzleti blog, amely a közösségi média marketingre is hangsúlyt fektet, érdemes tehát követni.

A fenti írás a www.usernet.hu vendégcikke, köszönjük!