Litigation PR – Peres PR – Peres kommunikáció

A peres PR, más néven peres kommunikáció (litigation PR), a kommunikációs folyamat menedzsmentje egy jogi vita vagy eljárás során annak érdekében, hogy befolyásolja annak a kliens általános hírnevére gyakorolt hatását. A peres PR céljai eltérnek az általános PR-től, mivel ezek egy jogi vita támogatására összpontosítanak, nem pedig az általános profilépítésre. Ennek megfelelően nagyobb hangsúly kerül a kommunikáció jogi vonatkozásaira, figyelembe véve a stratégiai célokat és a bírósági eljárások során érvényes érzékeny nyilvánossági szabályokat.

A jogi lépések hírnévre gyakorolt következményei messze túlmutatnak a tárgyalóterem falain. A tervezés, felkészülés és gyors reagálás kritikus elemei egy hatékony peres kommunikációs programnak, különösen a nagy horderejű és nagy kockázatú jogi ügyeknél.

Célok

A peres PR célja az ügyfél (cég vagy magánszemély) hírnevének védelme a tárgyalás előtt és alatt. E tekintetben a peres PR hasonlít a hírnévmenedzsmentre, mivel a közvélemény befolyásolására összpontosít, nem pedig pusztán az információk kezelésére. A hírnévmenedzsment kulcsfontosságú eleme az egyénnel vagy szervezettel kapcsolatos attitűdök befolyásolása, amely pozitív reakciókat válthat ki az érintettek részéről.

A peres PR fő célkitűzései

1. A negatív sajtóvisszhang ellensúlyozása.

2. Az ügyfél álláspontjának ismertetése.

3. Kiegyensúlyozott médiatájékoztatás biztosítása.

4. A média és a közvélemény segítése az összetett jogi kérdések megértésében.

5. A feszült környezet enyhítése.

6. A konfliktus megoldásának elősegítése.

A peres PR fő célkitűzései

E célok eléréséhez a PR-szakértőnek hitelességet kell kiépítenie a médiában, irányítania kell az információáramlást, és egy olyan üzenetet kell kidolgoznia, amely támogatja az ügyfél álláspontját, majd ezt az üzenetet a médián és a közvéleményen keresztül kell terjesztenie.

dr. Bende Máté

Ha a PR-es ráadásul jogi végzettséggel is rendelkezik, és több mint 12 éve ügyvédek kommunikációján dolgozik, akkor ideális lehet az ügyfél hírnevének védelmére. Nálunk ez a helyzet.

Dr. Bende Máté jogászként végzett, majd PR szakon másoddiplomázott. Több mint 100 ügyvéd, ügyvédi iroda és ügyvédi hálózat számára nyújtott kommunikációs tanácsadást. Rendszeres előadó a Szegedi Jogi Karon, a Magyar Ügyvédi Kamarában és nemzetközi konferenciákon, díjnyertes ügyvédi marketing podcastot vezet. A jog és a PR legelismertebb hazai szakértője.

Különbségek más PR-gyakorlatokhoz képest

Erős média – A peres PR nagymértékben függ a médiától, mivel a médiafigyelem az oka annak, hogy a magas profilú ügyfelek körében egyre nagyobb rá az igény.
Egyirányú kommunikáció – A peres PR egyirányú, aszimmetrikus kommunikációra épül, amelynek célja a jogi stratégia megerősítése és a szervezet hírnevének védelme.
Időkritikus: A peres eljárások során gyakran gyors döntésekre van szükség, és a kommunikációs stratégiát is gyorsan kell adaptálni.
Nagyobb kockázat: A sikertelen kommunikáció súlyos következményekkel járhat az ügyfél számára.
Szoros együttműködés a jogi csapattal: A PR ügynökségnek szorosan együtt kell működnie a jogi csapattal, hogy a kommunikáció összhangban legyen a jogi stratégiával.
peres pr
Pro/Business Consulting
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.