Kommunikációs és PR stratégia
Egy PR projekt elején a kommunikációs stratégia felállítása elengedhetetlen a siker érdekében, mivel ez biztosítja az átgondolt, célorientált és hatékony kommunikációt. Az alapos tervezés segít abban, hogy a kampány ne csak rövid távon, hanem hosszú távon is eredményes legyen, és hozzájáruljon a vállalat üzleti céljainak eléréséhez.
Mindig egy stratégia felvázolásával kezdjük a munkát. Nem hiszünk a 60 oldalas stratégiákban. Szerintünk elég lehet egy oldalban is felvázolni, hogy hol vagyunk, hova tartunk és ezt hogyan fogjuk elérni. Persze ez ritkán sikerül egy oldalban, de nálunk nincs karakterszámot felfújó mellébeszélés.
Miért fontos a stratégiai tervezés egy PR projekt elején?
Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor a stratégia három kérdésre ad választ: kinek és mit akarunk mondani és ezt milyen csatornánk fogjuk megvalósítani.

Célok és irányvonal meghatározása
A stratégia segít világosan meghatározni a PR projekt céljait, legyen szó márkaismertség növeléséről, reputációmenedzsmentről vagy közönségkapcsolatok erősítéséről.
Meghatározza a kívánt eredményeket és azokat az üzeneteket, amelyekkel a célközönséget el kívánjuk érni.

A PR stratégia részeként pontosan meghatározható, hogy kiket szeretnénk elérni (pl. ügyfelek, partnerek, média), és milyen kommunikációs csatornákon érhetjük el őket a leghatékonyabban.
Az üzeneteket az adott közönség igényeihez és preferenciáihoz igazítva növelhető a kommunikáció hatékonysága.

Egy jól kidolgozott stratégia biztosítja, hogy az üzenetek következetesek legyenek minden csatornán és platformon.
Ez elengedhetetlen a márkahitelesség fenntartásához és a közönség bizalmának megnyeréséhez.

A stratégia segít azonosítani a leghatékonyabb kommunikációs csatornákat (pl. sajtókapcsolatok, közösségi média, események), így az erőforrásokat a lehető legjobban lehet kihasználni.
Segít az optimális tartalomtípusok (pl. sajtóközlemények, esettanulmányok, blogcikkek) meghatározásában.

Ez segít abban, hogy a vállalat gyorsan és professzionálisan reagáljon a váratlan helyzetekre.

Prioritásokat állít fel, hogy a legfontosabb tevékenységekre összpontosítsunk.

A stratégiai tervezés lehetővé teszi, hogy meghatározzuk azokat a mérőszámokat (KPI-ket), amelyek alapján a projekt hatékonysága értékelhető.
Segít az eredmények nyomon követésében és az esetleges finomhangolások elvégzésében a kampány során.

A jól felépített PR stratégia nemcsak az aktuális kampány sikerességét támogatja, hanem hozzájárul a márka hosszú távú hírnevének és piaci pozíciójának megerősítéséhez.
Egy átgondolt PR stratégia a vállalat teljes kommunikációs ökoszisztémájába is beépíthető.